یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 21, 2024
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا

حوزه/ معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: خدامحوری درس بزرگ قیام امام حسین(ع) است و علماء و حوزویان با تأسی از امام حسین(ع) و خدامحوری در همه حرکات، سکنات، گفتار و رفتار در تاریخ ماندگار می شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد اسماعیل‌نیا در جمع کارکنان و مدیران حوزه علمیه خواهران اصفهان، با اشاره به درس‌های بزرگ نهضت عاشورا و سیره امام حسین(ع)، عاشورا را درسی دانست که می‌تواند زندگی فردی، اجتماعی، خانوادگی و اداری ما را سامان بخشد.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور با تأکید بر محوریت خدا در زندگی و سیره امام حسین (ع)، گفت: "از همان ابتدا که امام حسین (ع) عزم سفر به کربلا را کرد، در تمامی سخنان و تصمیمات خود، رضای الهی را مدنظر قرار می‌داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل‌نیا با بیان اینکه مشکل ما زمانی به وجود می‌آید که خدا را از کار و زندگی خود دور می‌کنیم، افزود: در این صورت، در تصمیمات و صحبت‌هایمان غیر خدایی عمل می‌کنیم و رضای الهی را در نظر نمی‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه هنگامی که محور کارمان "هوا و نفس" باشد، توقع و انتظار ما از دیگران بالا می‌رود و در صورت بروز هر خطا یا تخلفی، به جای توبه و جبران، به دنبال مقصر می‌گردیم که راه حل این مشکلات الگوگیری از سیره امام حسین (ع) و قرار دادن خدا به عنوان محور اصلی زندگی است.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه اگر این درس را از عاشورا بیاموزیم و قلباً به آن ایمان داشته باشیم، در تمامی امور، رضای الهی را در نظر خواهیم گرفت و شاهد تحولات مثبت در زندگی فردی و اجتماعی خود خواهیم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل‌نیا در پایان، با تأکید بر اینکه "اگر محور کارمان خدا باشد، شاهد پیشرفت در تمامی امور خواهیم بود، و با الگوگیری از سیره امام حسین (ع) و قرار دادن خدا به عنوان محور اصلی زندگی خود، در جهت تعالی جامعه اسلامی گام برداریم.

شایان ذکر است: در پایان این جلسه کارکنان و مدیران حوزه علمیه خواهران اصفهان، به بیان نظرات و پیشنهادات خود در موضوعات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha